Picture
Dellas första "skoldag"? Nah, men de blev träning i stallet både på lunchrasten och lite efter skolan. Efter hunken, (hundkunskap B). Läser kursen som individuellt val. Just nu ska vi ha kurser för ettorna på skolan. De är bl.a. Skydd, uppletande, viltspår, freestyle m.m. Jag och en annan i gruppen har agilityn. Ska bli kul men va såå längesedan jag körde själv så är lite ringrostig så att säga. Men men!
    Kursen dressyr & eftersök B har också börjat. Verkar bli en sjukt bra kurs! Vi ska börja med att träna spår och sök. Givetvis blir vi en grupp som kör IPO-spår! Vem säger nej till att få träna på skoltid? Dessutom åka ut till andra marker och ha med lärare som kan stötta och tipsa? Och inte minst ett gött IPO-gäng? Jag klagar inte!
Lite andra saker som händer på skolan framöver:

2012 - 09 - 13 Kolmården, inriktat på varg och hunddjur.
2012 - 09 - 15 Greyhound Park. 
2012 - 09 - 26 Föreläsning av Ingrid Tapper.
2012 - 09 - 27 Praktisk hundträning för Ingrid Tapper.
2012 - 09 - 29 Skolan har jubileum: föreläsningar av Anita Axelsson och Ingrid Tapper. Olika instruktörer kommer även finnas på plats så man får träna för dem. Företag kommer ha montrar och sälja hundprylar och andra hundsaker.
(Kopierade schemat från elin ^^puss!)
Så, jag klagar inte över att gå på hundsportsgymnasie när det ser ut såhär. Meen...Då jag jag inte nämnt alla inlämningar osv i "vanliga" ämnen... Men erkänner att alla andra ämnen känns lättare när man har roligare lektioner att se fram emot!



9/12/2012 01:41:15 am

Tack så mycket =) Hon kommer från Emmabourne, dock är från från en Groenendael kull. Jag är lite mer för Groenendael, men det är dem jag alltid haft =)

Reply



Leave a Reply.