Köpte ju nytt foder och hade ju lite foder "diskussion" här för ett tag sedan. Så tänkte bara tala om vilket foder de blev.
    Kör fortfarande på Pro Plan, tycker att de är bra och har nästan bara hört bra om de fodret. Skulle t.ex. aldrig ge min hund RC och riskera allergier och all skit som faktiskt många får av fodret, men de finns ju såklart hundar som går bra på de fodret men när de finns andra foder som jag vet att hunden har funkat på innan så tar ja de (hon har gått på athletic ett tag förut hos sin förra ägare).
    Nu gå hon på athletic 30% och sensitive 70%. Än så länge fungerar de bra tycker jag. Tränar vi mycket en dag, fysiskt då, så får hon 50% av båda. Köpte fodret för kanske...4 dagar sedan? Så kan ju inte säga att jag sett resultatet än men magen är bra osv.
    Hon får athletic för att hon behöver få i sig extra energi då hon blir alldeles för smal av bara sensitive, för att hon ska hålla en bra forn på de fodret måste hon få väldigt mycket och då är de bättre att byta foder. Men skulle hon bara få athletic så skulle de bli för mycket energi, därför blandar jag.
    Sedan så brukar man ju alltid öka med små mängder när man byter foder, men har kunnat öka till30% på 2 dagar, de har vart precis lagom. Inga problem alls, skönt! Ibland kan de ju bli ett helvete med byte av foder om hundarna är känsliga.
Idag blev de dragträning 07.00. Träningsverk i röva? Yes.
   



Leave a Reply.