Picture
Hemma, hemma i Forshaga. Känns konstigt, känns inte som att jag flyttade hemifrån för 2 år sedan. De har hänt så sjukt mycket under dessa 2 åren. Varje år har blivit ett nytt kapitel. Men känns inte som att något av de som hänt har hänt, känns som att jag alltid haft Della här, känns som att jag alltid varit på samma "nivå", och allt annat som känns helt oförändrat men egentligen är inget som de va när man blev akademiare och allt va de innebär.
    Är skönt att vara tillbaka, men ändå inte. Man kan beskriva Forshaga som himlens helvete. De är många gånger jag varit på väg att packa ihop och dra, bara lämna allt, ge upp allt som har med hund och Forshaga att göra. Men samtidigt har jag alltid älskat stället. De är nog någon form av hatkärlek,  de tar emot ett veta att allt snart är slut. De är liksom bara här som folk knackar på dörren och vill ut och träna hund, de är bara här som man kan gå timme efter timme och bara vara hundmänniska. Finns tusen andra saker som gör stället till de de är, men de är bara sånt en akademiare förstår.
    Har iaf invigt året med hundträning x3 idag. På kvällen blev vi ett schäfergäng som genomförde en mer oseriös lydnadsträning, men sådant behövs ibland!

Anmälde mig förövrigt till en lydnadstävling den 22 sep. Så snart blir de lydnadsdebut! Nervigt? Ja.

9/7/2012 01:49:37 am

Heja dig!!

Inget att vara nervös för alls ni är ett superteam ju!

Kram
Eva

Reply
9/12/2012 01:16:08 am

Vi ska också tävla på den tävlingen! =) Fast i 2an då.

Sv: Hon kommer från Hawser Meadow's. =)

Reply



Leave a Reply.