Picture
Dagen började med massa hundträning i stallet. Va där vid 8 (?) och fram till 10 kunde jag träna hund. Så blev träning med pauser och de gick riktigt bra, har kommit på hur jag ska få bort Dellas "start" pip som ibland är högt, ibland minimalt men oftast inget. Fick även tips av en av mina lärare så nu ska de nog gå vägen! Blir mer om hur jag tänkt i ett annat inlägg (Y)
    Vid 10 så va radion på skolan och pratade med två från trean och två från tvåan. Jag va en av dem från trean och fick även ha med Della för att visa hur en hund kan hitta en människa, busenkel "övning" så verkligen inte en stor grej. Sedan pratade han med några av oss om skolan osv men va riktigt jobbigt då han va tvungen att stå så nära en, så va svårt att hålla sig för skratt. Men de va en lite kul grej att få vara med på.
    Tränade även Della på lunchen och säger bara..vilken hund! Hon va så duktig och mestadels tyst under övningar som hon tycker är jobbiga. De kan tex vara att man går 3 steg, gör halt, går 3 steg gör halt, så håller man på så ett tag. Detta är en superbra övning för henne. Blir mer träning ikväll!
    Idag trillade även hennes tävlingsbok ner i brevlådan, eller "hundens bok" heter den, så nu är de bara att börja samla på sig tävlingsresultat!

9/25/2012 05:50:08 am

Kul att få vara med i radio!

Sv: Vi ska tävla i klass 2. =)

Reply



Leave a Reply.