Picture
Ett litet erkännande... Jag är nog en prylidiot. Kan inte få nog med hundsaker! Nu har jag köpt ett nytt koppel, men de behövde jag! (precis som allt annat jag vill ha...hehe) Dellas "vanliga" koppel är så kort, perfekt till lydnadsträning men ute på promenaden är de skönt att ha något längre. Dessutom ville jag ha en med silverhake så de passar till de nya halsbandet. Hade tänkt att köpa ett i läder, tygkoppel är inte direkt min grej! Men fick nys om ett bra anti-slip koppel, dessutom av märket Julius K-9 så va tvungen att köpa de. Har inte gillat anti-slip koppel innan då vissa verkligen ser billiga ut. 
    Fick som sagt hem Dellas nya halsband. Så snyggt! Vi va några på Marma som beställde tillsammans för att ha nått "gemensamt" för hundarna. Så istället för "patrullhund"/"tjänstehund" eller liknande så står de "Marma Hundtjänst" på våra.
    Förövrigt så hade vi ännu några timmar schemalagd tid Ingrid Tapper idag, nu va de MH och MT som vi la fokus på. Mycket kunde man redan, mycket diskussioner hade vi redan haft men som igår va de ändå bra då man fick höra allt på ett lite annat sätt. Dessutom fick vi utöver föreläsningen göra lite praktiskt och (ännu en gång) komma på egna moment för att förbättra testerna, och givetvis diskutera kring idéerna. 
   Har även hunnit med lite IPO träning men IPO gruppen på skolan nu på kvällen, ganska nöjd med dagens korta pass. Men ännu nöjdare men morgonens lydnadsträning, tyst och fint! Nu ska allt bara rulla på tills tävlingarna. Tror att "tyst" metoden börjar funka, ska utvärdera de om några dagar!

9/27/2012 06:47:51 am

Jäklar vilket snyggt halsband! :D

Sv: Hahahha, ja Susannes ord har ekat i våra huvud om den där ångestfyllda loggboken... ;-) Men nu när man inte har kravet på att skriva, och skriver för sig själv (och inte för betyget) så känns det riktigt bra!

Tack, ni med! :D

Reply



Leave a Reply.