Picture
Elin & Vild <3

Igår hade skolan jubeleum så dom hade dragit hit föreläsare till dom olika linjerna. Vi på hundsport fick 2 föreläsningar på morgonen. En av Antia Axelsson som pratade om tävlingspsykologi och en av Ingrid Tapper som pratade om "inlärning & omlärning" (Att jobba med beteenden som påverkas av rädslor och aggressioner). Va riktigt bra med tävlingspsykologin, tycker att jag fick en del saker som jag ska tänka på innan och under kommande tävlingar. Praktiskt för mig som ska tävla om en vecka!
    Ingrids föreläsning va också bra, känns som att de har blivit lite av standard att ha föreläsning med henne? Va mycket som man redan kunde på denna föreläsningen också, men repetition blandat med lite nytt här och där är bara bra!
När vi hade smällt i oss tårta va de dags för massa aktiviteter i hundstallet! Va bl.a. privatträning med olika instruktörer, en av dessa va Ingrid Tapper som jag va med och fick ännu mer tips om hur jag kan få Della ännu tystare under träningen. Hennes tips va bl.a. godisträning och inte så mkt boll men ja tränar redan med godis ibland och ärlig talat så är de bättre ibland, och sämre ibland. Men men. Fick lite andra saker som ja ska tänka på också så jag är nöjd!
Sedan hade vi även instruktörer i agility(handling), freestyle och lydnad. Utöver detta fick man prova på "släden", ett moment som är med på L-test och MT. Della har redan gjort detta på sitt L-test men ville se hennes reaktion själv, visst kan de bli fel som att hon gjort den innan men detta va inget prov. Ska dessutom inte göra MT med henne eftersom att hon inte är godkänd på exteriören så de skadade inte att prova släden en sista gång(då jag visste att hon inte skulle bli så rädd). Blir så långt om jag ska beskriva hur de gick men kort och gott är jag nöjd med resultatet!

Klicka på bilderna för full storlek.

Picture
Mot slutet, nu kör hon utan koppel
Picture
Starten
Picture

9/29/2012 09:26:40 pm

sv; åhh va roligt att höra :D tack. det är grymt kul!

Reply



Leave a Reply.