Dagens tävling gick ganska bra, vi hade iaf bättre känsla! Men linförigheten bröt vi, de enklaste ju?! Vad hände där?? Jo... Jag ville inte starta när tävlingsledaren frågade om ja va klar, ville bara få mer kontakt med Della först. Men tävlingsledaren verkade inte lyssna på de så hon kommenderade och ja blev jätte stressad... Typiskt! På inkallningen vet ja inte vad som hände, Della satte igång med full karriär och sprang förbi mig, hahah what? men men! Vi fick en 0 på helheten också bara för att jag (lite lätt) höll henne i halsbandet mellan momenten som att hon inte va 100% fokuserad så ville inte riskera att hon sprang till de andra som tävlande bredvid oss. Jag visade bara hänsyn och tänkte på de andra ekipaget, visst ska man kunna ha hunden lös, tror inte att hon skulle stuckit men men... Synd!
Men med en 10 på platsen och tandvidningen (Tycker att domaren va väldigt bra på att kolla, inte lika flummig som tidigare tävlingar) så är jag nöjd! Fick även en 9 på läggandet, bästa hittills! Allt som allt blev de ett till 3:dje pris, jag får vara nöjd med tanke på hur de va sist!
Bäst av allt- Della va lugn när vi väntade på våran tur, inte galen som hon va sist. Känslan va så mycket bättre!!
10/13/2012 06:24:49 am

Bra kämpat! Ni är så duktiga, och om en vecka kör vi igen :)

Reply



Leave a Reply.