Picture
Då va de gjort, tävlingsdebuten är över!
    Va en sjukt nervös debut, inte nervös för att jag hade krav på Della utan mer nervös för att gå fel, säga fel osv. Sånt som alla gör nån gång!   
     I och med att Della givetvis blir orolig och splittrad när jag är ett nervvrak så pep hon extremt mycket. Hon har aldrig gapat så mycket, galet! Jag funderade på att bryta men samtidigt kände jag att ju längre in i programmet vi kom desto lugnare blev jag, alltså pep hon mindre och upplevelsen för henne blev lugnare och bättre vilket jag tycker är viktigt. Så vi tog de som träning! Vi hade kul, även om jag blev förbannad på mig själv. För vi hade fått så fina poäng om hon hade vart tyst och allt va liksom mitt fel.. Förövrigt hade vi lite småmissar och en 0a på hoppet, men vi hade utan problem kammat hem ett 1 pris. Men men! Vi fick iaf ett 3 pris och en 7 placering, de är helt okej tycker jag. De va första gången jag tävlade hund så what to expect?
    Kort och gott, bortser man från skriket (som jag drog fram) så är jag sjukt nöjd över Della och tävlingen.
    Nu är de nya tag som gäller! Kollar runt på tävlingar och blir lite less på att de är så få nu... och färre blir de! Men ser ut som att vi har lite kul tävlingar på G de närmaste!




9/22/2012 01:46:18 am

Grattis till en mycket bra debut som det verkar! :) Det är alltid nyttigt att veta vad som händer på tävling så man vet vad man kan träna på :)

Reply
9/22/2012 03:43:37 am

Bra jobbat ändå! Hur det går på tävling och vad man behöver träna på vet man inte förren man varit på tävling. Kämpa på och på´t igen! Lycka till!

Reply
9/22/2012 06:39:54 am

Ni är en erfarenhet rikare och att det går lite si och så på första tävlingen är inte ovanligt. Vi fick 80p på vår första ;). Det viktigaste är ju att man själv ser vad som gick bra. =)

Reply



Leave a Reply.