Picture
IPO-dag i skolan igår, kan de bli bättre? 
     Vi började med lydnad, tränade våra egna hundar i kanske 10 min var. Så vi hjälpte varandra och diskuterade kring olika problem osv. De är nog såna träningar som ger mest. Även om de kan vara jobbigt att träna inför en grupp som står och blåglor på en haha. 
    Efter lydnaden blev de skydd. Della har ju kört med sin föra ägare och jag har inte kört med henne på nästan ett år då jag inte vågat. Jag vill känna att de är rätt figg och de ska kännas bra i magen liksom. Jag måste ju förlita mig på figgen så mycket som att jag är så ny med skyddet. Men de känns bra nu och vi lägger bara lite mer grunder. Hon gör framsteg så de är bra! Dessutom är de så kul att se andras framsteg, många i gruppen har utvecklats så mycket med sina hundar och de är nog lika kul att se som att se sin egen hund utvecklas.
      Jag avslutade med ett hårt spår som va de svåraste hon gått. Va väldigt lite näring och ja trodde inte att hon skulle ta de så bra som hon gjorde, men samtidigt kände jag att jag behövde utmana henne och se om de gick. Hon damsög verkligen spåret och ja....jag blev helt paff, så fint, så lugn innan och i spåret, jag är nöjd!


 

2/23/2013 09:34:51 pm

Äntligen har vi fått hem våran valp!! :D Kika gärna in och kolla! :D

Reply



Leave a Reply.