Picture
Har bara en sak att säga om lördagens träning, ja är så stolt över Della. Hon kan, hon ska ut å tävla, no matter what! 
     kollar man på skyddet från gårdagen så skulle jag kunna köra en IPO1 med henne, de är en känsla för sig.
 
Fotografen för dagen va Emelie, se under "länkar".

Film från dagens träning, får gåshud!
2/24/2013 10:04:54 pm

Hej Adéla! Hundcafét ligger i Karlskoga och de har en faceboksida: https://www.facebook.com/CafeAnglahund?ref=ts&fref=ts

Valparna kommer från lärare Annas kennel (Prosport alltså) :-)

Reply
2/25/2013 05:56:12 am

Hehe ja jag får nog häcken full ;-) Men jag har valt att lägga hela min livsstil och fritid på hundarna så då vill jag ha en hund som är tacksam för det ;-)
Kul med IPO-dag i skolan! När jag gick där var inte sporten så stor, men å andra sidan hade jag ju "fel hund" då (mammas borderterrier) :-) Är du med i IPO-satsningen?

Reply
2/25/2013 04:09:56 pm

Sv: Va, kom du inte med? Konstigt! Du kom inte ens med som åhörare?
Det låter som en bra plan! Hur känns det inför studenten nu då? :-) Jo vi kom med som åhörare så det är jag glad över, valpen är ju ändå så pass ung så vi får lära och se! Du ska inte kolla om det finns åhörarplatser?

Reply
2/25/2013 06:56:05 pm

Vilka häftiga bilder! IPO verkar riktigt ballt :)

Sv: tack så jättemycket för tipsen! Näringsspår funkar tyvärr inte så bra på Billy men ska tänka över resten :D

Reply
2/25/2013 07:31:24 pm

Helt rätt inställning! :D (Y)
Åå, jag förstår vad du menar! Men som jag sa när jag själv slutade: Att det är inget som slutar eller försvinner, man bara ändrar avstånd ;-) hihi
Har du sökt nåt jobb än? :-)

Reply
2/26/2013 01:34:50 am

Jag vet precis vad du menar! För mig kom dock inte chocken förrän efteråt. Jobbigt! Men minnen och erfarenheter har jag med mig i bagaget, och vänner!

Men se där! Vad spännande! Hoppas du får ett positivt besked snart då så att du kan ta det lugnt ;-) Du är inne på hundyrken alltså?
Jag utbildade mig till fritidsledare direkt efter studenten och nu jobbar jag på fritidsgård (och fritidsklubb ibland). Skojsigt yrke, men tröttsamt med alla sena kvällar/nätter och helger - det går inte alls bra ihop med träningar, tävlingar och kurser! :(

Reply
2/26/2013 01:47:06 am

Hihi flygande rutträning ;D
Kul! Att få jobba med hund vore väl drömmen! Så länge man inte lägger för mycket tid på ANDRAS hundar känner jag, haha *självisk* ;-) Är det något speciellt yrke du vill arbeta med? Väktare? :-)
Jo det är klart det går ändå ibland! Jag får helt enkelt kliva upp i gryningen på helgerna oavsett om jag slutat sent eller ej, och sedan pendla tillbaka till jobbet nästa dag. Dock går det inte om aktiviteterna sker MEDANS jag jobbar, men så är det :-) Jag får ju se dagsljus varje dag i alla fall! Får passa på att träna i sällskap med andra så fort jag får möjlighet! :-)

Reply
2/26/2013 04:17:53 am

Nej usch, vissa jobb funkar för stunden, men det gäller ju att det ska funka i längden också. För mig är det inte värt att riskera varken mitt stora intresse eller hundarnas och mitt välmående.. Hundlivet kommer alltid först! Även om jag har sambo så är det jag som har ensamt ansvar för hundarna här :P

Hihi, du har ju massor med idéer - skoj! Du får väl helt enkelt se var du hamnar :D Spännande!

Reply



Leave a Reply.