Picture
Dedär med tävlingsnerver va de ja... är ganska länge kvar till tävlingen men nerverna börjar redan spöka. Alla moment som måste finslipas? tänk om allt bara går åt helvete? + 10 000 andra tankar som snurrar i huvudet. GAH! De är bara lk 1 vafaan, de är ju inget att vara "orolig" för?! men... någon som har nått bra tips nu inann tävlingen? och när de väl är dags? Alla moment som ska finslipas? Alla tips är välkommna!

7/17/2012 12:22:28 am

Vet hur du känner! Debuterade för typ 1 månad sedan. Första tävlingen gick inte bra alls just för att jag var så nervös!

Det som funkar för mig det är att stanna upp och ta ett par djupa andetag så fort jag börjar bli nervös. Att tänka på att hålla rösten och rörelserna i ett lugnt läge. Och faktiskt att skapa massa positiva målbilder.

Först tänkte jag på allt som kunde hända och försökte intala mig att det inte gjorde nått men det funkade inte. Nu tänker jag istället, gud vilket fint ställande han gjorde på senaste träningen (eller nått sånt), så försöker jag ha med mig den bilden i huvudet in på planen. Det funkar för mig!

Lycka till massor på tävlingen!

Reply
7/17/2012 08:11:23 am

Det kommer gå jätte bra ska du se! Ni är ju så jävla grymma och lycka till nu!

kram / Isabelle och Ben

Reply
7/18/2012 04:31:05 am

Jag har två olika ledord som jag tar till när nervositeten gör sog påmind.
"Gör som du brukar bara" och
"Det värsta som kan hända är att du får en nolla"
Värre än så här är det inte. Lita på att du gör som du brukar och då brukar det gå bra och skulle det bli en miss så blir det aldrig värre än en nolla.
Med tävlandet kommer erfarenheten och säkerheten.
Ett annat tips är att le. Om du ler hela tiden så är det svårare att bli sammanbiten, sur, besviken e.t.c.
Lycka till! Det fixar ni.

Reply
7/18/2012 06:20:23 am

Såhär brukar jag göra innan tävling:

Jag brukar oftast fokusera på att det är som vanlig träning som jag gör dagligen med min hund. Sätter mig ner och lyssnar på musik, går igenom programmet och tar bara det positiva som hunden KAN och inte det som hunden inte kan! :)

Hoppas det går bra för er. :)

Reply



Leave a Reply.